lkgsd lkgsd .

lkgsd

اجزای لنت ترمز سراتو

قطعات دیگری هم وجود دارند که در روند ترمزگیری بسیار تاثیرگذار هستند. در زیر به توضیح این اجزا پرداختیم:

ساختار بیرونی لنت ترمز سراتو

به صورت کلی در تمام لنت ترمزها ساختار بیرونی شامل دو صفحه فلزی است که به وسیله پیچ یا سیمان به یکدیگر متصل شده‌اند. این صفحات از جنس فولاد یا آلیاژهای آلومینیومی هستند. این قطعات به صورت روکش برای پلاستیک‌های لنت ترمز نصب می‌شوند. این قطعه را همچنین با نام کفشک لنت هم می‌شناسند.

پایه پلاستیکی

پایه پلاستیکی قطعه‌ای برای قرارگیری کفشک است. این قطعه را از پلاستیک بسیار مقاوم و انعطاف‌پذیر می‌سازند تا در برابر فشار و ورود اصطکاک از طرف دیسک دچار سایش و خراش نشود.

مواد ضد ساییدگی

از مواد ضد ساییدگی برای ساخت پوششی روی لایه‌های فریکشن استفاده می‌شود. این مواد باعث ایجاد یک لایه معدنی به روی لایه‌های فریکشن می‌شود تا از ساییدگی بسیار سریع لنت ترمز سراتو جلوگیری کند. همچنین استفاده از یک لایه مواد ضد ساییدگی مانع گرفتگی لنت ترمز می‌شود.

مواد فریت

مواد فریت از مواد تشکیل دهنده لایه‌های فریکشن هستند. این مواد معمولا از جنس فلزاتی مانند آهن، مس و کروم ساخته می‌شوند. دلیل اصلی استفاده از این مواد، مقاومت بالای آن‌ها در برابر اصطکاک است. همچنین این مواد قادر هستند تا حد زیادی از گرم شدن جلوگیری کنند. مواد فریت در واقع همان بخش از لنت ترمز است که اصطکاک به وجود می‌آورد.


چرا باید لنت ترمز سراتو را تعویض کنیم؟

عمل ترمزگیری به واسطه اصطکاک ایجاد شده بین لنت ترمز و دیسک چرخ صورت می‌گیرد. در بالا توضیح دادیم که ترمزگیری موجب ایجاد سایش و گرما می‌شود. در واقع این سایش و گرمای ایجاد شده در روند ترمز موجب فرسودگی لنت ترمز سراتو می‌شود. بنابراین پس از مدتی مواد فریت موجود روی لنت دچار خوردگی می‌شوند و به پایان می‌رسند. بدون وجود مواد فریت، لنت‌ها قادر به ایجاد اصطکاک نیستند. در نتیجه سرعت خودرو کنترل نخواهد شد. پس تعویض لنت ترمزها عملی ضروری است که باعث حفظ ایمنی سرنشینان می‌شود.
خرید لنت ترمز سراتو

استفاده از لنت ترمزهای بی‌کیفیت موجب ورود آسیب به سیستم ترمز خودرو می‌شود. همچنین لنت ترمزهای تقلبی کارایی زیادی ندارند و به سرعت نیاز به تعویض مجدد دارند. هنگام خرید لنت ترمز سراتو، بزرگ‌ترین نگرانی رانندگان، تهیه لنت ترمز سراتو اصلی با قیمت مناسب و کیفیت بالا است. در این راستا شرکت کیا اورجینال لنت ترمز اصلی سراتوهای وارداتی و مونتاژ را به بازار ارائه می‌کند. از برتری‌های کیا اورجینال نسبت به سایر رقبا می‌توان به حذف واسطه‌ها اشاره کرد. عرضه مستقیم محصولات توسط این شرکت باعث کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود. برای اطلاع دقیق و لحظه‌ای از قیمت لنت ترمز سراتو کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند. همچنین برای خرید انواع لوازم یدکی سراتو شما می‌توانید از کارشناسان کیا اورجینال کمک بگیرید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۴:۴۰ توسط:pari موضوع: نظرات (0)